Titlul activităţii de
tineret:
PROIECTUL
JUDEŢEAN PENTRU TINERET CARAVANA MUREŞANĂ CULT-(R)URAL
editia a 2-a 2019 jud. Mures
editia a 2-a 2019 jud. Mures
Slogan: ,,CULTURĂ-EDUCAŢIE-VIITOR,,
Perioada desfăşurării activităţii de tineret : 15 iulie - 08
oct. 2019
Localităţile în care se derulează activitatea de
tineret: Sântana de Mureş,
Sangiorgiu de Mures, Sâncraiul de Mureş
si mun. Tîrgu Mureş.
Proiectul se deruleaza in parteneriat cu autoritatile publice locale din aceste
localitati si ONG-uri de si pentru tineret din jud. Mures prin incheiere de
parteneriate cu organizatorul PROIECTULUI JUDEŢEAN PENTRU TINERET ,,CARAVANA
MUREŞANĂ CULT-(R)URAL’’ editia a 2-a 2019.
Organizator proiect; Asociatia ASINED&NAIART Targu Mures;
Finatator proiect Consiliul Judetean Mures ;
Organizator proiect; Asociatia ASINED&NAIART Targu Mures;
Finatator proiect Consiliul Judetean Mures ;
Proiect
sustinut de Centru Judetean pentru Tineret Mures coordonat direct de Asociatia
ASINED&NAIART Targu Mures si ONG-uri de si pentru tineret prin parteneriat
din jud Mures;
Modalităţi
concrete de colaborare şi parteneriat:
parteneri
la nivel local, judeţean, naţional:
Prin
CONTRACTE de PARTENERIAT incheiate cu:
- Primaria com.
Santana de Mures, jud. Mures;
-Primaria com.
Sangiorgiu de Mures, jud. Mures;
-Primaria com.
Sancraiul de Mures, jud. Mures;
-Scoala
Gimnaziala din Sangiorgiu de Mures;
-Scoala
Gimnaziala din Sancraiul de Mures, jud. Mures.
Concret: - Contractele de Parteneriat incheiate cu institutia celor trei (3)
Primarii cuprinde: sustinerea si asigurarea cu spatiile Caselor de Cultura, a
terenului cat si alte dotari necesare pentru buna desfasurare a activitatilor.
Contract
de Parteneriat incheiat cu:
Contractul
de Parteneriat incheiat prevede asigurarea de tineri voluntari in cadrul
proiectului.
- Fundatia
Curcubeu Szivarvany-Rainbow Targu Mures;
Contractul
de Parteneriat incheiat prevede asigurarea prin sustinerea activitatilor pe
toata perioada derularii proiectului cat si punerea la dispozitie a
Specialistului la Atelierul :” Prin Ludic- Teatru= Educatie Cultural
Comunitara” in toate cele trei(3) localitati.
Colaboratori:
-Asociatia de
Tineret TARNAVA MARE Sighisoara;
- Organizatia
TINERETULUI LIBER Sighisoara.
- Scoala
Gimnaziala „Ion Chinezu” din Santana de Mures;
Rezultate preconizate:
Atragerea şi implicarea tinerilor (14-35 ani) în
activităţi care au rol al schimbării sociale prin activităţi educaționale culturale
și creații deschise spre publicul larg.
Incurajarea
de tinere talente,
stimularea tinerilor spre implicare în educație prin voluntariat;
Promovarea proiectului :
CARAVANA
MUREŞANĂ CULT-(R)URAL editia a 2-a 2019
jud. Mures, promavare prin prezenta unei caravane a organizatorului in
fiecare localitate ( in cele trei loc.:
Santana de Mures, Sangiorgiu de Mures, Sancraiu de Mures si mun. Targu Mures),
anterior inceperii proiectului propriu zis;
Programul desfasurarii activitatilor in cadrul
proiectului / localitate in perioada: 23.07. – 15.09.2019
Targul local de arta mestesugareasca
ATELIERUL 1 : Arta Mestesugareasca Locala;
Locaţia : Casa de
Cultura/Scoala
Gimnaziala /
curtea scolii si sau aer liber.
”Manifestarea se desfășoară în cadrul PROIECTULUI JUDETEAN PENTRU TINERET CARAVANA
MUREŞANĂ CULT-(R)URAL – ediția a 2-a 2019 , Slogan: „CULTURA-EDUCATIE-VIITOR”,
finantata din bugetul Consiliului Județean Mures și implementat de Asociatia “ ASINED&NAIART ”
Targu Mures in parteneriat cu ONG-uri din
judetul Mures
În cadrul acestor ateliere, cunoscători ai
meșteșugurilor populare din Mures îi vor
iniția pe participanți în tainele confecționării diferitelor obiecte
etnografice, utilizând creativ materiale oferite de natură sau cât mai puțin
prelucrate industrial (lemn, lână, bumbac, cânepă). Vor fi aduse în prim plan
diverse meşteşuguri și tehnici: tors, țesut, țesut cu mărgele, prelucrarea
artistică a lemnului, împletituri din papură etc.
Avem speranța că elemente de moștenire
culturală locală vor fi redescoperite de participanți prin metode moderne,
interactive, urmărindu-se totodată identificarea și promovarea tradițiilor
culturale locale, obiectivul final fiind nu doar transmiterea de cunoștințe, ci
și crearea unui sentiment de apartenență la spațiul transilvanean.
Arta
populară românească contemporană reprezintă un domeniu complex, în care se
îmbină armonios moştenirea artistică populară cu o activitate încă vie, în
multe regiuni ale ţării, a unor centre meşteşugăreşti de veche tradiţie. Ca
element de cultură materială şi spirituală, arta populară reflectă specificul
naţional şi are un profund caracter social, cu un rol bine definit în
realizarea echilibrului dintre util şi frumos, dintre cerinţele
utilitar-materiale şi cele estetice. Valorificarea elementelor tradiţionale
asigură artei populare româneşti, în ansamblu, virtuţile unei creaţii autentice
valoroase, în care se oglindesc simţul pentru frumos, manifestat în egală
măsură de proporţiile armonioase ale mobilierului, de linia clară şi eleganţa
sobră a pieselor de îmbrăcăminte, de valoarea broderiilor, de rafinamentul
cromatic al ţesăturilor şi de frumuseţea formelor şi ornamentelor ceramicii şi
delicatele dantelării ale crestăturilor în lemn, toate purtând pecetea vie a
specificului zonal local. Constituindu-se de-a lungul secolelor prin
neîntrerupta contribuţie a numeroşilor creatori anonimi, arta populară a primit
un caracter de permanentă continuitate şi de o varietate surprinzătoare,
întemeiată pe un fond unitar. Interesul tot mai accentuat al lumii contemporane
pentru lucrurile executate de mână şi mai ales dezvoltarea turismului intern şi
internaţional constituie motivaţii întemeiate pentru dezvoltarea în continuare
a artei populare menite să asigure păstrarea specificului tradiţional şi a caracterului
de autenticitate.
Targul de Gastronomie Locala- Traditii culinare
ATELIERUL 3 :
ECO-MESTESUG(Traditii si mestesuguri locale)
Locaţia : Casa de
Cultura/Scoala
Gimnaziala /
curtea scolii si sau aer liber.
Este de
la sine înţeles că meşteşugurile, indiferent de natura lor, sunt o sinteză
a spiritului practic cu arta, o modelare în forme perene a vocaţiei creatoare a
poporului român. Plasat prin origine într-un orizont al frumosului, românul a
încercat din vechime să-şi proiecteze existenţa ca o necesară prelungire a
acestuia în lucruri necesare. Artizan inventiv şi neobosit, a cioplit lemnul, a
modelat lutul şi a ţesut pânza pentru a-şi face viaţa mai frumoasă, dar aceste
produse ieşite din mâinile meşterilor aveau şi o evidentă funcţie apotropaică,
de apărare a locului unde se aflau sau a persoanei care le purta. Din acest
punct de vedere, afirma un cercetător, „ornamentica populară românească este un
imens şi pasionant domeniu de studiu. În câmpul înflorat al scoarţelor, pe
furcile de tors din lemn, în cusăturile pieselor vestimentare, pe pereţii
caselor, pe vasele de pământ, apar adeseori, într-o manieră proprie
decorativismului popular românesc, motive cu origini îndepărtate, trădând lungi
şi încă misterioase peregrinări din lumea balcanică, din cea a Orientului
Mijlociu, şi uneori chiar de pe malurile învăluite în legende ale Indusului. În
întâmpinarea acestora parcă răzbat alteori ecouri ale evului mediu şi ale
Renaşterii occidentale şi central-europene, precum şi acelea ale vastelor
câmpii şi păduri din nordul slav şi germanic. Grefate şi topite în fondul
puternic şi unitar al artei locale, însemnele depărtărilor au partea lor de
farmec în unitatea stilistică a ornamenticii româneşti”, demonstrând totodată,
adăugăm noi, că viaţa spirituală a poporului nostru a fost mereu racordată şi
în continuă osmoză creatoare cu cea universală, fără să-şi piardă identitatea,
originalitatea, propria amprentă.
Targul de Gastronomie Locala- Traditii culinare
ATELIER 3 :
GASTRONOMIE LOCALĂ-TRADIŢII CULINARE/ Reţete de
familie (reţetele bunicii
Locaţia : Casa de
Cultura/Scoala
Gimnaziala /
curtea scolii si sau aer liber.
Bucataria din Transilivania a suferit de-a
lungul istoriei influenta bucatariei austro - ungare. In Ardeal se
foloseste mult slanina afumata,bine pregatita, care se consuma in tot timpul anului,
chiar si vara, fie ca atare, sau este folosita la prepararea diferitelor
mancaruri. Mancarurile obtinute in bucataria din Transilvania, sint mancaruri
grase, gustoase si piperate, se realizeaza pe baza de carne si in special carne
de porc, se folosesc legumele, zarzavaturile, laptele si branzeturile precum si
ouale. Ciorbele se acresc cu otet sau zeama de varza si se imbunatatesc,
"se dreg" cu galbenusuri de oua, smantina si faina, specific acestor
ciorbe este tarhonul. La obtinerea mancarurilor se foloseste untura de porc si
rintasul obtinut din ceapa inabusita si faina putin rumenita. Sosurile sint in
general albe dar si colorate cu boiade ardei. Salatele, ca de altfel si
sosurile se indulcesc cu zahar. Se mananca mult paprika(ardei) cu galuste din
faina si oua fierte in apa cu sare. Bucataria din Transilvania este renumita
prin preparate ca: gulas, bot, balmus,
bulz, supa de chimen, supa de varza alba cu smantina, ciorba ardeleneasca de
porc sau vaca, ciorba de carne cu tarhon, varza "a la Cluj", ciuperci
umplute, gulas, paprikas, afumaturi, tocaturi cu afumatura, langosi, budinca
s.a.m.d. In bucataria din Transilvania, vom gasi pe langa mancarurile specifice
zonei si mancaruri de pe tot cuprinsul tarii, aceste mancaruri au fost adaptate
la preferintele si obiceiurile locuitorilor din aceasta parte a tarii.
Ocupațiile
de bază ale locuitoriilor din Ardeal au fost, încă din cele mai vechi timpuri, agricultura,
creșterea animalelor și vânătoarea. Relieful fiind bogat reprezentat atât de
zone de luncă, câmpie, de zone deluroase și intracolinare precum și de numeroase
înălțimi montane, dezvoltarea culturilor agricole și pomicultura au oferit
posibilitatea dezvoltării unei bogate tradiții culinare, bazate pe prelucrarea
cerealelor, legumelor și fructelor. Bogăția fânețelor răspândite pe coamele
dealurilor și poalele munților a oferit posibilități mari de creștere a
animalelor. Astfel bucătăria ardeleneasca se bucură de o gamă variată de
produse de carne, lapte, lactate, produse din lapte, specifice prin gustul,
aromele folosite precum și prin tehnicile de elaborare. Bogăția vânatului
răspândit în pădurile din Ardeal a adus după sine știința preparării vânatului
în diverse mâncăruri și preparate. Prin intersectarea culturilor, Bucătăria
românească a fost influențată de bucătăria balcanică, maghiara, germană,
sârbească, italiană, turcă, dar nu numai.
Targul de Gastronomie Locala- Traditii culinare
ATELIERUL 4 : PRIN
LUDIC=EDUCATIE CULTURAL-COMUNITARA-TEATRU
Locaţia : Casa de
Cultura/Scoala
Gimnaziala /
curtea scolii si sau aer liber.
Creșterea stimei de sine ca urmare a initierii in Ludic=Educatie
Cultural-Comunitara -Teatru, dobandirea si dezvoltarea de competente si
aptitudini ce vor fi dobandite pe termen lung la dezvoltarea personala a
tinerilor, aici se vor dezvolta competenţe de lucru în echipă,
aptitudini de comunicare şi limbaj.
Comunicarea si Piramida ierarhiei valorilor (Maslow).
Comunicarea :
Insușirea de a transmite informații, mesaje, idei, etc. în formă scrisă,
orală sau nonverbală. În comunicare,
important este : tonul vocii
, volumul vocii -
cele două constituind elemente
de comunicare paraverbală.
Tipul de comunicare : verbală (orală ), scrisă,
paraverbală și nonverbală ( prin mișcările corpului, gesturi, ticuri, atitudini, etc.)
În comunicare important este ( în procente ) :
7
% - contează
ceea ce spui ;
38 %
- contează cum
spui ;
55 %
- contează componența tipului de comunicare paraverbala și/sau
nonverbală.
Prin feedback &
empatie și emoții
practicăm un model
de relații sociale
bidirecționale și simetrice , în procesul
comunicării !
Abilitățile inter/intra – Umane
-
Abilitățile cognitive ( studii,
diplome, specializări )
-
Abilitățile non-cognitive ( emoțiile, însușirile,etc.)
-
Autocontrol,
-
Capacitatea de colaborare,
-
Atitudinea în fața problemelor
-
Conștiinciozitatea,
-
Încrederea în sine
(Stima de sine )
-
Auto-cunoașterea,
-
Inteligența emoțională,
-
Comunicarea asertivă &
responsabilă.
Ierarhia vlorilor
/ Piramida lui
Maslow.
– Nevoile fiziologice ( apă, hrană, adăpost, etc.) și
cele instinctuale
-
Siguranța / Securitatea și protecția personală,
-
Nevoile sociale și de aparatenență
-
Nevoia de recunoaștere socială,
-
Auto-Realizarea și performanța
profesională & personală.
DEZVOLTARE PERSONALĂ
COMUNICAREA ASERTIVĂ, MANAGEMENTUL
CONFLICTELOR, PROIECTELOR ȘI AL TIMPULUI, CREATIVITATE
ȘI INVAȚIE, ELIBERAREA
DE STRESS, ETICA
ȘI ESTETICA CMUNICĂRII,
FORMAREA DE FORMATORI,
PRINCIPIILE INFLUENȚEI POZITIVE,
INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ, SOLUȚIONAREA PROBLEMELOR,
PREZETĂRI DE IMPACT .
Comunicarea Asertivă -
A fi ,,asertiv,, înseamnă a
avea curajul de
a spune ceea ce gândești și de a deprinde abilitățile
ascultării, a comunicării non-violente și non-polemice sau… pasive.
Managementul conflictelor – Contradicțiile
constructive conduc la plus-valoare.
Contradicția devine negativ-distructivă, când orgoliile, furia și judecățile
emoționale sunt focusate pe atacurile personale. Toate acestea, împreună,
distrug relațiile umane, spiritul de echipă, acceptarea și omenia.
Eliberarea de stress – Trebuie să înveți
să … renunți (!) , pentru că nimeni , niciodată NU deține absolutul adevăr și
nici controlul sau evaluarea perfectă.
Etica și Estetica comunicării - Etica = cunoașterea diferenței dintre CE ai dreptul să faci și ceea ce este
drept să faci !
Diferența dintre ele = Estetica.
Prezentări de
impact - Într-un discurs, ține cont de trei lucruri :
Targul de Traditii si Port Local
ATELIERUL 5 : TRADITII SI PORT
Locaţia : Casa de
Cultura/Scoala
Gimnaziala /
curtea scolii si sau aer liber.
Portul
popular românesc îndeplinește caracteristici asemănătoare cu cel al popoarelor
din Peninsula Balcanică, diferențele fiind cele ce amănunte decorative și
colorit. Pe parcursul anilor structura și componentele costumului popular
românesc și-au păstrat nealterate caracteristicile esențiale. Confecționarea
costumului popular românesc a pornit de la materii prime produse în
gospodăriile țăranilor dar a evoluat odată cu trecerea timpului. Portul popular
are aceeași structură pe tot teritoriul țării dar se deosebește de la o regiune
la alta prin amănunte cum ar fi croiul, forma.
La fel ca
şi arhitectura, ceramica, ţesăturile, obiceiurile sau folclorul, portul popular
reflectă modul tradiţional de viaţă al poporului român. Odată cu crearea
zonelor etnografice ale ţării, au apărut şi costumele populare corespunzătoare
acestora. În Transilvania se regăseşte
cea mai mare varietate tipologică a costumului popular. Ardealul, ca vatră
a limbii şi poporului român, explică diferenţele proprii limbii române, dar şi
mare diversitate a costumului popular specific zonei, de la costume femeieşti
cu catrinţe, la costume cu fote creţe, cu poale, în funcţie de fuste, asociate
cu şorţuri, iar la costumul bărbătesc, de la cămaşa dreaptă simplă, la una
deosebit de scurtă şi la cea cu barbure, iţari strâmţi care se prind în talie
cu brâie, curele sau chimire foarte late.Cea mai importantă piesă a portului
popular o constituie cămaşa, în special în îmbrăcămintea femeilor. Ea este
prezentă aproape în toate zonele etnografice româneşti şi prezintă, pe întinsul
acestora o deosebită unitate de structură în varietatea ornamentală,
concentrează mai multe elemente de împodibire, marchează diferenţa de vârstă,
ocazii, stare socială. Însă, elementul care se ia în considerare pentru
stabilirea tipologiei cămăşii este croiala acesteia (felul aranjării feţei şi a
spatelui, modul de prindere a mânecilor de umeri sau guler).
Fiind
vorba de zona ARDEALULUI o zona multietnica, mai exact zona judetului Mures,
avem parte de o multitudine de porturi populare ceea ce este o incantare pentru
orice ochi privitor, asadar:
Portul
popular maghiar din sat este caracterizat de puritatea dată de simplitatea şi
bogăţia culorilor. Portul a devenit un simbol al localnicilor, contribuind
la înfrumuseţarea zilelor de sărbătoare.
Costumul popular
femeiesc maghiar, portul diferă în funcţie de vârsta femeilor.
Fetele poartă
părul împletit în două codiţe. Pe cap, de la confirmare (vârsta de 14 ani), ele
poartă o frumoasă coroniţă cunoscută sub numele de murună (párta). Aceasta este
bogat încărcată cu mărgele colorate, fiind purtată de fete până ce acestea se
mărită. În spatele coroniţei sunt ataşate panglici colorate şi un ciucure de
mătase. Cămaşa albă largă este pliată pe mâini şi cusută cu aţă roşie la umeri,
încheieturi şi pe guler. Cămaşa femeilor mai vârstnice este cusută cu aţă
albastră sau neagră. Peste cămăşi se poartă o vestă (pieptar) strânsă şi
ornamentată. Şorţul femeilor este bogat ornamentat. Culoarea fustei diferă în
funcţie de vârsta femeilor şi este ornamentată numai în partea superioară. Pe
mâna dreaptă fetele poartă un batic mare, colorat. Cizmele femeilor sunt negre,
dar pot fi şi de culoare roşie. Portul femeilor vârstnice nu acceptă culorile
vii, fiind folosite culorile maro, verde, violet, negru.
Portul popular
bărbătesc maghiar, portul diferă în funcţie de vârsta bărbaţilor. Flăcăii
poartă pălărie verde ornamentată cu un buchet de mărgele colorate şi cu o
mulţime de fire albe ale unei plante de stepă numită árvalanyhaj. Cămaşa este
albă, simlă fără modele şi foarte largă. Peste cămaşă se poartă un batic
colorat aranjat sub formă triunghiulară. Pantalonii sunt albi, largi, pliaţi
care dau aspectul unei fuste, acoperite în faţă cu un şorţ roşu sau albastru cu
bobiţe. Cizmele flăcăiilor sunt de culoare neagră. Bărbaţii poartă pălărie verde
sau neagră fără nici un ornament. Cămaşa albă pliată este simplă, fără modele.
Vestonul bărbătesc numit bujka, este confecţionat din postav albastru închis,
ornamentat în jurul nasturilor şi a buzunarelor cu mărgele negre. Pantalonii
din material gros, de culoare gri sau verde, în partea superioară sunt largi,
iar în partea care intră în cizme sunt strâmţi. Bărbaţii poartă cizme de
culoare neagră. Iarna dar şi în zilele de sărbătoare, bărbaţii poartă o haină
lungă de postav, un suman lung alb numit szűr. Acesta se poartă doar pe umeri
iar în faţă se încheie cu o curea neagră. Reverele şi gulerul mare pătrat ce
ajunge în spate până la talie, sunt bogat cusute şi decorate cu aplicaţii din
postav negru. Decoraţiile au şi o încărcătură simbolică. În trecut frumuseţea
şi somptuozitatea sumanelor se remarcau mai ales în zilele de sărbătoare şi la
nunţi, când erau purtate de toţi bărbaţii.
Portul
adoptat de rromi (tigani) sunt foarte decente,
in special portul femeilor si trebuie respectate anumite regului. Femeia
martitata va avea capul acoperit tot timpul cu un batic pentru a face evident
acest lucru. Femeile rrome tipice poarta fusta lunga, din mai multe straturi si
foarte colorata, cercei mari, parul lung, impletit si uneori o floare in par
sau monede de aur. Culoarea preferata a tiganilor este rosu, acestia considera
ca aduce noroc. Confectiile textile adoptate de sexul feminin nu sunt foarte
diversificate in modele dar isi pot alege confectiile de imbracaminte dintr-o
larga paleta de culori.Barbatii nu au un port anume de respectat, poarta adesea
palarii cu borul lat, mustati lungi, pantalon, vesta si camasa. In zilele de
sarbatoare acestia sunt adeptii costumelor viu colorate. Rromii sunt
recunoscuti pentru iubirea pe care o poarta bijuteriilor scumpe, purtant cu
fala multe bijuterii din aur, salbe si banuti de aur. In prezent rromii respecta
cu strictete obiceiurile si sunt adeptii aceluiasi port tiganesc.
Asadar, prin aceasta prezentare a conceptului PROIECTULUI JUDETEAN
PENTRU TINERET dorim sa va trezim interesul si sa marim atentia spre CULTURA,
TRADITII si ISTORIE, ca forma si ca metoda de educatie nonformala a tinerilor,
a cresterii gradului de acces si de participare a acestora la cultura.
„FARA TRADITIE NU EXISTA CULTURA: NICI
OMUL SIMPLU, NICI GENIUL NU POT CREA NIMIC FARA TRADITIE. „- Vasile Parvan
Bibliografie:
- Mihai Pop, Pavel Ruxandroiu “Folclor Literar
Romanesc”, Editura: Didactica si Pedagogica Bucuresti 1976;
- Elena Lupsan
“Portul Popular”, Editura Didactica si Pedagogica Bucuresti 2006;
- Rudolf Moca -
regizor/actor;
(Bibliografie- Elena Lupsan “Portul Popular”,
Editura Didactica si Pedagogica Bucuresti 2006; Internet.)
-Internet.
OBIECTIVE :
-
promovarea tinerelor talente şi
încurajarea schimbului intercultural, privitor la marea diversitate;
-
dezvoltarea raporturilor parteneriale
dintre colaboratori şi extinderea sferei acestora;
-
creşterea
gradului de acces şi de participare a tinerilor
la cultură;
-
susţinerea
moştenirii şi diversităţii culturale, conservarea identitaţilor culturale, atât
la nivel judeţean, cât şi în cadrul
comunităţilor locale, prin implicare proactivă a acestora la viaţa culturală şi
recunoaşterea valorilor patrimoniale;
OBIECTIVE SPECIFICE:
-Atragerea şi implicarea tinerilor (14-35 ani) în
activităţi care cu rol al schimbării sociale prin activităţi educaționale și
creații deschise spre publicul larg dar și spre categorii marginalizate;
- familiarizarea unui număr de 150 tineri și 18
adulți cu activităţile atelierelor (ca metodă nonformală de educație) în vederea
aplicării lor în acțiuni pentru public;
- încurajarea de tinere talente;
- organizarea a 4 (patru) evenimente culturale
inedite (expoziţii si prezentări) pentru formarea publicului spre actul
cultural ca promotor de istorie și tradiții.;
Grupul ţintă
şi beneficiari:
Grup ţintă:tineri 14-35 ani
Grup ţintă:tineri 14-35 ani
Beneficiari direcţi: tinerii 14-35 ani.
Beneficiari
indirecţi: parinţii, comunitatea locală, administraţia locală.
Grupul-ţintă: 14-18 ani -50% (75 tineri); 19-25 ani- 30%
(55 tineri); 26-35 ani -20% (20 tineri ). nr. TOTAL: 150 tineri.
Modalităţile de
selecţionare a beneficiarilor
-Întîlniri cu
tinerii din localitate facilitate de institutiile administraţiei locale, şcoli
şi personalităţi locale cunoscute din localitate. Aplicarea unui chestionar pe
înscriere şi participare.
Echipa de Poiect:- coordonatorul activitatii de tineret
din cadrul proiectului d-nul Rus Traian Daniel;
- coordonator
organizare, d-nul Dumbrava
Nicolae - Andrei ;
- coordonator
imagine, d-na Gyorfi Ionela;
- director
economic, d-nul Ioana Traian;
- responsabil activitati
corp organizare, d-na Gyorfi Ionela si Magyari Erszebet;
- rsponabili/specialisti/ateliere:
d-na Degan Loredana, d-na Szelyes Andrea Natalia, d-na Sava Maria.
Comentarii
Trimiteți un comentariu